Strona Główna



współpraca-fotograf-kamerzysta

   Fotograf i kamerzysta powinni pilnować się aby znajdować się nie na przeciw siebie w jednej osi, żeby nie filmować i fotografować siebie z Parą Młodą. Porozumienie wzrokowe, wzajemna obserwacja, oczy z tyłu głowy czy nie zasłaniam, to podstawa współpracy.
   Wymagam od siebie i fotografa stosownego ubrania się na ślub. Nie niebieskie dziurawe jeansy, nie wyciągnięta koszula w kwiatki albo tiszert z napisem, kolorowe trampki. Ubranie stosowne do kościoła, najlepiej czarne, może być biała koszula, dające oczywiście swobodę ruchu. Wtedy pojawienie się w kadrze kamery  fotografa nie psuje ujęcia,  a jest naturalnym elementem filmowego reportażu ślubnego. U fotografujących Pań, bardzo niewskazane są do kościoła obcisłe leginsy.
   Stosownego ubrania się i zachowania wymagają zasady określone przez kościół w rozporządzeniu dla osób zawodowo filmujących i fotografujących w obiektach sakralnych. 
   Akustyczne potwierdzenie ostrości, dźwięk migawki w czasie błogosławieństwa rodziców i w czasie przysięgi w kościele powinno być wyłączone – jeśli umożliwia to aparat w trybie cichego fotografowania.
Ślub filmuję z trzech kamer, jedna jest ustawiona na wprost Pary Młodej składającej przysięgę, pomiędzy świadkami. 
   Fotografowi bezwzględnie nie wolno przechodzić przed kamerą stojącą na wprost  Nowożeńców w czasie przysięgi, wchodzić na prezbiterium w kadr zbyt blisko Młodych np. w czasie zakładania obrączek. Takie zachowanie fotografa popsuje Wam film:

Można spokojnie przejść za tą kamerą, nie wchodząc w kadr i nie zakłócając pracy autofokusa, i układu AF. Film w przeciwieństwie do fotografii wymaga ciągłości akcji, ale też pokazuje to co dzieje się między fotografiami.

 

   W czasie pierwszego tańca kamera na gimbalu  krąży wokół młodych, zgodnie z ich obrotami w tańcu. Fotograf może poruszać się po tej samej stronie osi razem ze mną, lub stojąc w miejscu zostawić miejsce operatorowi kamery za sobą aby kamera przeszła za nim, lub nad nim.  Jeśli fotograf przyjmuje jedną stałą pozycję do fotografowania w czasie pierwszego tańca, ruchoma kamera może przejść przed fotografem po wykonaniu przez niego zdjęcia, ułatwia mi to obserwacja błysków flesza. Pierwszy taniec filmują dodatkowe dwie kamery na statywach, do tzw. przebitek, dla tego dobrze jest nie zasłaniać tych kamer przez dłuższy czas. Można oczywiście przed nimi przechodzić.

W porozumieniu z liderem zespołu lub DJem, proszę gości aby ustawił ich w literę U, tak aby zasłonili stoły, i zrobili przedpole do filmowania kamerami pomocniczymi ustawionymi przy scenie. Taki plan zdjęciowy z mojej praktyki jest najlepszy. Również fotograf dzięki temu zrobi lepsze zdjęcia, goście nie zasłaniają mu lamp.

współpraca-fotograf-kamerzysta
2 (40%) 1 vote[s]